Oblikovne smernice za spletne strani v letu 2016

Splet podob – velika slikovna ozadja spletnih strani

Fotografije vedno bolj pridobivajo pomembno vlogo pri digitalnem komuniciranju, pa naj gre za spletne trgovine, korporativne in portfolio strani ter tudi na osebnih blogih. S slikami na spletu se bolj približamo obiskovalcu in izraziteje posredujemo svoje sporočilo. Še ne dolgo nazaj, so bile te slike precej nenaravne, polne srečnih in urejenih ljudi, danes pa so v uporabi slike z naravnimi motivi in neigranimi situacijami.

“Uporabniki so pozorni na fotografije in druge podobe, ki vsebujejo pomembne informacije in prezrejo slike, ki so le okras.«

Primer: http://grainandmortar.com/

grainandmortar

 

Video ozadja

Na splošno so spletne strani tudi orodje za pripovedovanje zgodb in z pripovedovanje je lahko še bolj učinkovito, če vključimo tudi vizualne podobe in gibanje, saj tako ideje in čustva še bolj učinkovito prenesemo na obiskovalca. Porast uporabe videa in 3D grafičnih podob se bo zagotovo še nadaljeval, z namenom ustvariti še boljšo uporabniško izkušnjo in pustiti še nepozaben vtis.

chart-mobile-surpass-desktop-2014-comscore

Primeri uporabe:

airbnb

 

Trend osebnega brandinga v spletnem dizajnu

Osebno brandiranje oziroma znamčenje je prisotno, pa če smo nanj pozorni ali ne. Naša podoba (kot jo dojemajo drugi) je lahko zelo različna. Glavni namen osebne blagovne znamke je uskladiti vizijo in poslanstvo, tako da nas drugi dojemajo bolj v skladu z našimi predstavami, kot pa, da si podobo o nas ustvarijo na podlagi različnih mnenj in špekulacij.

“Vaša blagovna znamka je to, kar ljudje govorijo o vas, ko vas ni v sobi” – Jeff Bezos, ustanovitelj Amazon

Primera:

vanschneider

 

Odzivne / Responsive spletne strani

Vzorce in statistiko uporabe spleta ne smemo prezreti, v kolikor želimo biti vidni. V povprečju že vsak tretji obiskovalec spletne strani obiskuje preko mobilne naprave in spletne strani, ki ne ponujajo mobilcem in tablicam optimizirane različice, ustvarjajo neprijetne izkušnje, kar sčasoma neizogibno pripelje do upada obiska.

»Število ljudi, ki za dostop do spleta uporabljajo mobilne naprave je v globalnem merilu že leta 2014 preraslo število obiskovalcev preko namiznih računalnikov. “- Jim Edwards, Business Insider, april 2014

Pri snovanju ali preoblikovanju naše spletne strani moramo upoštevati, da bodo obiskovalci v vedno večji meri svoj prvi obisk opravili preko mobilne naprave. To pomeni, da moramo vsebino podajati osredotočeno na sporočilo, pri tam pa biti jasni in kratki. Izvedba naj izkorišča napredne funkcije, kot so mobilnost in lociranje s pomočjo GPS ter zaslon na dotik.

Primera:

newsweek

 

Modularna zasnova (Grid Based)

Modularni ali mrežno spletno oblikovanje, poznano tudi kot »card/tiles layout«, ni novost, se pa vedno bolj uveljavlja, saj je zasnova izjemno odzivna in prilagodljiva ter zelo prijazna do obiskovalca spletne strani. Glavna prednost prednost je dinamično razvrščanje kartic / ploščic glede na velikost zaslona uporabnika.  

Modularna zasnova, ali “modularnost pri oblikovanju”, je dizajnerski pristop, ki manjše in samostojno ustvarjene enote oziroma module razvršča v različne sisteme.

Primeri:

mindig

 

ONE PAGE (single page) – splet na eni strani

Ta trend oblikovanja je preprosto smiseln z vidika boljše uporabniške izkušnje. – raziskava “Everybody Scrolls” potrjuje, da uporabniki po spletnih straneh vse raje drsimo.

Drsenje po spletnih straneh prehiteva klikanje zaradi sprememb vzorcev obiskovanja spleta. Kot smo že omenili, mobilni dostop že močno vpliva na oblikovanje spletnih strani. Z manjšimi zasloni in naravnim občutkom drsenja na zaslonih na dotik, se uporabniki vedno bolj navdušujemo nad pomikanjem gor dol, kot pa da bi klikali in čakali, da se nova pojavi nova vsebina.   

Enostranske spletne strani smo spoznalo pred nekaj leti, sedaj pa doživljajo nov preboj, saj smo se navdušili nad pregledovanjem vsebin naenkrat, v prijetno zasnovanih korakih.

everybody-scrolls

 

Material / Flat DESIGN – Plosko oblikovanje

Plosko oblikovanje je bilo hitro sprejeto med oblikovalci in velikimi podjetji, kar je zelo na hitro pospravilo s starejšimi oblikovalskimi trendi (skeumorphism design – imitacija resnične podobe).

Prednosti uporabe ploskega oblikovanja so osredotočenost na vsebine, z izbiro pravih barv, pa uporabnikom pomagamo krmariti preko sekcij. Po mnenju večine oblikovalcev, bo flat design prisoten še kar nekaj časa.

Priljubljenost filozofije Google Material oblikovanja s strani številnih oblikovalcev in razvijalcev, vodi  do oblikovalsko bolj prečiščenih in zasnovanih digitalnih produktov, ki jih lahko uporabljamo, ne da bi uporabniki morali razumeti zapletenejših krivulj. Raziskava kažejo, da so oblikovalci spletnih strani močno naklonjeni ideji FLAT / MATERIAL oblikovanja.

Primeri:

rock-group

 

Zaključek

Torej, leto 2016 v spletno oblikovanje ne prinaša bistvenih sprememb. Bolj gre za razvoj smernic, ki so se pričele uveljavljati že v letu 2014. A splet se hitro razvija, čemur sledi tudi oblikovanje, ki se hitro prilagaja vedenju uporabnikov in tehnološkemu napredku.

 

Potrebujete novo stran? Preverite ponudbo ali pošljite poizvedbo!

spletster_snovalec_spletnih_strani